Gry planszowe #3

19 stycznia 2017   Iga Zakrzewska-Morawek    

Gry planszowe #3

GRANNA DOMINO ENDO

To domino w zupełnie nowej odsłonie. Skierowana jest szczególnie do dziewczynek od trzeciego roku życia. A właściwie do prawdziwych, księżniczek – jak przeczytamy na opakowaniu. W środku znajdziemy 27, wykonanych z grubej tektury, kafelków. Zamiast tradycyjnych kropek, mamy tu kolorowe, niezwykle oryginalne grafiki, które z pewnością spodobają się każdej dziewczynce. „Domino Endo” to gra najbardziej odpowiednia dla dzieci w wieku przedszkolnym. Liczba graczy to 1-4. 



GRANNA MEMO ENDO

Gra dla małych wielbicieli misiów, którym nie strach stanąć w szranki nawet z dorosłymi. A co starsi muszą wiedzieć, że ryzyko przegranej z zaangażowaną w tę grę „młodzieżą” jest tak wysokie, jak poziom płynącej z takich rozgrywek frajdy. „Memo Endo” o charakterze familijnym, to odświeżone graficznie, szlifujące spostrzegawczość „memory”, polegające na dobieraniu elementów w pary. Te z kolei wykonane są z solidnej, odpornej na zniszczenia tektury. Znajdziemy na nich dość proste, ale przykuwające wzrok ilustracje. Według producenta w „Memo Endo” mogą grać dzieci od drugiego roku życia. Przewidywana liczba graczy to 2-4. 


GRANNA GRZYBOBRANIE W ZACZAROWANYM LESIE

Któż z nas nie lubi zbierać grzybków? Zbierał je dziad, ojciec, wuj, a nawet wąsaty hydraulik Super Mario ze sławetnego Pegasusa. Jeśli mimo to nie znasz „Grzybobrania”, trzeba Ci wiedzieć, że jest to gra typu „ponadczasowy, uniwersalny klasyk”. I nie będzie nadużyciem, jeśli okrzykniemy ją jedną z najbardziej rozpoznawalnych pozycji wśród planszówek dla najmłodszych. W obliczu tego nie powinno również dziwić, że Granna pokusiła się o urozmaicenie zasad i wydanie gry w nieco innym stylu, niż w wersji pierwotnej, sprzed dwudziestu lat.

W pudełku znajdziemy żetony ze zwierzątkami, pionki, koszyki czy ściany chatki czarownicy. Gracz, w zależności na jakie zwierzątko trafi, ma za zadanie wykonać podyktowane przez instrukcję polecenie. Warto dodać, że gracze sami umieszczają zwierzaki w wybranych przez siebie miejscach. Ponadto muszą zbudować chatkę czarownicy. Wygrywa ten, kto podczas leśnej przygody zdobędzie najwięcej jadalnych grzybków. Liczba graczy to 2-4, a rozgrywka powinna zamknąć się w 30 minutach.

Znaki szczególne: fantastyczna, trójwymiarowa oprawa graficzna, zachęcająca do poznawania leśnego, bajkowego świata. Ciekawy scenariusz, nietuzinkowe, niezwykle barwne wykonanie. Idealna opcja na jesienne popołudnia i wieczory, gdy za oknem wiatr, a pod butem plucha. Radocha dla całej rodziny.


GRANNA POTWORY DO SZAFY

 Jeśli Twój smyk, jak niczego innego, boi się ciemności; jeśli jego młodą duszę dręczą nieletnie koszmary, a drogę od swojego do rodziców łóżka pokonuje z prędkością światła, którego pod osłoną nocy tak bardzo przecież brak… Pora, by się z tymi lękami rozprawić! Czas, by okiełznać dziecięcego wroga, wypędzić go z wyobraźni i zamknąć go w szafie! A wszystko przy pomocy jednej, dobrej rozgrywki. Razy sto.

„Potwory do szafy” spośród innych gier wyróżnia to, że ta nakierowana jest nie tyle na rywalizację, co na współpracę. W kupie siła! Zwłaszcza, że poskromić trzeba nie jednego potwora, lecz całą ich watahę. Zasadami i mechaniką przypomina klasyczne „memory”. Jest jednak bardziej skomplikowana i w swej formie bez wątpienia ciekawsza. W pudełku znajdziemy: karty z wizerunkami potworów, kwadratowe żetony przedstawiające rozmaite zabawki, 2 żetony specjalne, 3 części potwora Zębogona, szafę z otwieranymi drzwiami i oczywiście instrukcję.

Zadaniem graczy jest przegonienie potworów za pomocą… zabawki. Tak, tak – gracz obstawia, której zabawki boi się potwór. A jeśli obstawi źle? No cóż, wtedy mamy jeszcze dwie szanse na przestraszenie go. Jeśli się nie powiedzie, pojawi się kolejny potwór. Gra kończy się, gdy wszystkie straszydła zostają zamknięte w szafie. Żeby nie było zbyt prosto, w czasie rozgrywki można natrafić na utrudnienia w postaci specjalnych żetonów. Ponadto, w instrukcji umieszczone są również opisy dodatkowych wariantów gry, które mogą urozmaicić zabawę. Liczba graczy to 1-6. Partia nie powinna zająć więcej niż 35 minut. To chyba czas idealny, aby na tyle wyciszyć dziecko, by z radością i spokojem w sercu mogło przespać całą noc. 


Zespół GIFMI.PL poleca!


Chcesz otrzymywać trafione prezenty? Stwórz listę prezentów w naszym serwisie i pokaż rodzinie oraz znajomym o czym marzysz. Niech rezerwują to, co chcą Ci sprezentować a unikniesz zdublowanych prezentów. Więcej na temat działania serwisu przeczytasz tu--> JAK TO DZIAŁA?

Serwis jest całkowicie bezpłatny, a rejestracji dokonasz tu --> REJESTRACJA

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz. Zaloguj się tutaj.